Zprávy z Banátu 1

Pátek 25. 5. 2018

Než jsme mohli odjet do Banátu, museli jsme naložit  plný autobus pytlů, beden a kufrů. V 19:40 jsme šli k smuteční síni se fotit. V 19:44 jsme nastoupili do autobusu a kontrolovali skupiny. Právě projíždíme kolem hradu Potštejn, je půl deváté. A jedeme dál. Teď jsme vyjeli z České Třebové. 21:41 zastávka na benzínce a záchod. V 21:46 jsme v Brně a skoro všichni spí. Před chvílí jsme zkoušeli televizi v autobuse, ale nešel ovladač, takže jsme bez televize. V 22:50 jedem na Slovensko, všude jsou cedule Bratislava. Půlnoc zastávka na benzínce na Slovensku.

Autor: Nikola Kreclová, Nikola Uždilová, Markéta Skaláková, Šárka Baškovská, Viktorie Schidlová

Sobota 26. 5. 2018

Ráno kolem sedmé jsme přejeli hranice Maďarska a Rumunska a šli jsme na WC. Mohli jsme si vzít sladké od paní Spilkové. Ještě před tím kolem druhé hodiny ráno, jsme se procházeli po Bratislavě a vyšli k bratislavskému hradu. Mají to tam hezké až na bordel na ulicích (střepy, cigarety atd.). Asi v 9:20 jsme se šli vyčůrat za autobus, ale přišli tam dva psi „bordel kolie“ a toho druhého jsme nepoznali.

V Rumunsku mají více louky a pole než domy. V 9:39 po levici vidíme krásný zelený dům, v 9:41 u kruhového objezdu velký kříž s Ježíšem, je velký asi jako velký strom. V 11:56 jsme na půli cesty do termálních lázní, kolem nás jsou samé kopce. V 12:08 potkali jsme dvě krávy. Potkáváme nádherné skály pokryté stromy.

Až jsme tu! Jsou tu pozůstatky sopky, které lidi využívají jako bazén. V 14:27 právě jsme vyšli z termálních lázní Baile Herculane. Je to tam skvělé, je tam dětský bazén, který má příjemnou teplotu, a větší bazén, který má o maličko chladnější teplotu. A teď se jdeme podívat na sochu Herakla. Vyrážíme do Eibenthalu a zatím se neví, jestli půjdeme nahoru pěšky, nebo pojedeme autobusem. Právě projíždíme kolem Dunaje a vypadá to, že jedeme autobusem.V 19 hodin jsme se sešli na večeři a bylo to dobré.  19:44 právě jsme dojedli a za chvíli vyrážíme na procházku.

Neděle 27. 5. 2018

Ráno jsme vstali v 8:00. Ustrojili se, sbalili jsme si věci a šli jsme na snídani. Byla moc dobrá. Po snídani jsme sbalili stany. Šli jsme do eibenthalské školy, tam nám tamější ( český z Ostravy) pan učitel povídal o tom že:“ Na prvním stupni je šest dětí a na druhém jich je devět“. Jedeme k Dunaji, chystáme se jít podívat do jeskyně Veteránů. Do jeskyně se nedostaneme po souši, ale musíme jet na motorových člunech. Poté jdeme do autobusu a jedeme do Svaté Heleny. Ve Svaté Heleně jsme se nasvačili a prohlídli školu. Když jsme jeli do Gerniku, potkali jsme hejno oveček. Dojeli jsme do Gerniku a šli jsme do školy vyndat darované věci. Dali jsme si večeři a vybalili věci, potom jsme si šli lehnout.