Turistický kurz 2020

Turisťák 2020

V pondělí 7.9. jsme odjížděli na turisťák. Jeli jsme na chatu Alba a byli jsme první ročník, který jel na tuto chatu. Vařili tam výborně, s holkami jsme si skoro pokaždé přidávaly. Hned první den jsme si udělali výlet na Šerlich. Tam jsme si chvíli odpočinuli, vyfotili se a vyrazili zpátky. Druhý den byl asi nejlepší, protože jsme šli do lanového parku. Absolvovali jsme úroveň junior. Byla to hrozná sranda, protože se vždycky někdo zasekl a trvalo dost dlouho, než se vymotal. Když jsme skončili, tak jsme šli ke kostelu sv. Matouše a cestou jsme luštili morseovku. Vrátili jsme se na večeři , ke které nám připravili meruňkové knedlíky. Julča nejdříve říkala, že jí nechutnají, ale nakonec si snad pětkrát přidala a snědla jich sedm. Byla úplně nacpaná, ale pořád si chtěla přidávat a my jsme jí domlouvali, aby si už nepřidávala, že jí bude špatně. Další den jsme se chystali na Velkou Deštnou a do Luisina údolí. Oběd jsme měli o půl hodiny dříve, abychom stihli autobus, který nás měl vyvézt k Masarykově chatě.  Na Masaryčce jsme se vyfotili a vydali se na cestu. Cesta na Velkou Deštnou byla dobrá, protože jsme měli krásné počasí.  Když jsme tam došli, tak jsme vystoupali na rozhlednu. Byl krásný výhled a s holkami jsme si udělaly spoustu hezkých fotek. Z Velké Deštné jsme sešli do Luisina údolí a odtamtud zpět k naší chatě. Po večeři jsme vyběhli na hřiště hrát přehazku. Ve čtvrtek ráno pršelo a byla docela zima, takže jsme si šli zaplavat do krytého bazénu a ti, co nechtěli, mohli jít do muzea. Po obědě už zase svítilo sluníčko, a tak jsme si šli zahrát mini golf. Mně to sice vůbec nešlo, ale docela mě to bavilo. V pátek jsme si zabalili svoje věci a hurá domů.                Markétka Hofmanová, 6.B

Pět dní na horách

O 7.9. do 11.9. 2020 jsme byli ubytovaní v hotelu Alba v Deštném v Orlických horách a trávili tam dlouho očekávaný turistický kurz. Když jsme dojeli na místo, tak nám všem rozdělili klíče od pokojů. Když jsme si vynesli kufry na pokoje, tak jsme si vybalili a čekal nás výlet na Šerlich. Když jsme dorazili zpět na chatu, čekala nás večeře a o půl desáté byla večerka. Druhý den nás sice deštenský kohout neprobudil, ale zato můj budík v 6:15 ano, byl tak hlasitý, že musel být slyšet i v pokoji, kde sídlily paní učitelky. V úterý jsme se rozdělili na tři skupinky a chodili jsme po stanovištích. Paní učitelka Pelikánová nás učila pracovat s buzolou, paní učitelka Valášková nás učila poznávat kytičky a plevel a na posledním stanovišti sídlila Soňa, která nás poučila o turistice, o značkách na stromech a dalších zajímavých věcech. Potom jsme vyrazili do lanového parku. Téměř všichni zvládli trasu junior, ale já a pár dalších jsme šli cestu s názvem mini. V lanovém centru byla legrace, moc jsme si to tam užili. Odtamtud jsme vyrazili po Kačenčině stezce ke kostelu sv. Matouše, kde nám razítko nefungovalo, ale to nevadí, nějak jsme si s tím poradili. Posbírali jsme ještě pár razítek, vrátili jsme se na pokoj a odpočívali jsme. Ve středu šel někdo do muzea a někdo do bazénu, tam se za mnou stavila babička a dala mi čokoládu. Když jsme se vrátili, hráli jsme přehazku. Turisťák utekl a čekal nás poslední večer v hotelu Alba. Venku jsme pálili oheň a zpívali jsme. V pátek jsme vše sbalili zpět do svých kufrů a odjeli jsme domů.                 Ema Davidová, 6.A